2013. január 31., csütörtök

Margit-szigeten

Üdv!

Múlt pénteken és ma is a Margit-szigeten jártam. Tettem ezt azért, mert ráeszméltem, hogy nincs még képem a vörös mókusról. Úgy hallottam, hogy a Margit-szigeten a nyugdíjasoknak köszönhetően, akik lelkesen etetik ott az állatokat, meglehetősen kezesek a mókusok is. Nem kell sokat keresgélni őket, sokan vannak a szigeten. És valóban 4-5 méterre meg lehet közelíteni őket.

A madáretetőkből is kiszedegetik a magokat.
Kézen állva

Szemtől szemben


A mókusok mellett a madarak is közel engedik az embereket. A cinegék, csuszkák, vörösbegyek karnyújtásnyira engedik az embert. Találkoztam még zöld küllővel és egy őszapó csapattal is. Róluk nem sikerült normális képet csinálni. A dankasirályoknak szánt kenyérfalatokat egy dolmányos varjú összegyűjtögette és gödröcskébe tette, amit egy kővel gondosan lefedett. Számomra ez a magatartásforma újdonság volt. :)


Dolmányos portré





Aminek a legjobban örültem, hogy kettő, számomra még új fajjal találkoztam. Sosem gondoltam volna, hogy Budapesten fogok életemben először süvöltővel és csonttollúakkal találkozni. A csonttollú csapatra a hangjukból ismertem. Sajnos nagyon ellenfényben voltak, ezért csak sziluettet tudtam csinálni. Talán fekete-fehérben még elmegy. Süvöltőből pedig egyetlen egy tojóval találkoztam.

Csonttollú csapat

Süvöltő tojó

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése