2015. október 24., szombat

Nyárzáró-őszkezdő egyveleg

Augusztus elején zajlott az idei fotóstábor Pacsmagon. Sajnos csak a tábor második felére tudtam lemenni, mert előtte a nyelvvizsgámra kellett készülnöm. De az alatt a pár nap alatt is volt alkalmam néhány hajnalban és naplementében gyönyörködni a tavak környékén. A szerencse forgandó. Így idén én voltam az egyetlen táborozó, aki nem járt szerencsével a jégmadaraknál, pedig 3 alkalommal is próbálkoztam. Sebaj, majd jövőre ismét megpróbálom. Idén kaptunk egy feladatot, mert fel akarták mérni a tavak környékén lévő szitakötőket. Így nagyobb figyelmet fordítottam rájuk.

Kék légivadász
Részlet
Megpihenve
A kötéltáncos
Légivadász ébredése
Figyellek
Darázspók reggelije
Pacsmagi naplemente
A nyár folyamán többször is jártam a Felső-Kiskunságban egy cimborámnál, aki jó ismerője a helynek. Számtalan érdekes helyre elvitt és hasonlóan sok érdekes fajjal találkoztunk. Köszönet érte!


Darázsölyv - Pernis apivorus
Szalakóta - Coracias garrulus
Kis őrgébics - Lanius minor
Ugartyúk - Burhinus oedicnemus
A pusztában

Augusztus végén ismét eljött a dunavirágok ideje. Az idei rajzás nem volt olyan látványos, mint két évvel ezelőtt, de legalább a 4 alkalomból, amikor kimentem, kétszer láttam a repülésüket.


Kérésztánc
Éjszakai tündérek
Nyugovóra tér a Dunakanyar
Sisakos sáska - Acrida hungarica

Most október közepétől elkezdtek színesedni az erdők. A szokásos kirándulások alkalmával persze vittem a fotómasinát is. 


Erdei béka - Rana dalmatina
Csókra várva
Vízi denevér - Myotis daubentonii
Varázsgmba
Behálózva
Békaszittyó - Juncus effusus
Harkály tintagomba - Coprinopsis picacea


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése