2017. január 8., vasárnap

Hello 2017

Ismét elillant egy esztendő... Szinte félelmetes, hogy szalad az idő. Azért érzem így, mert eseményekben, élményekben gazdag évet tudhatok magam mögött. Sokat járhattam az erdőket, mezőket, gyepeket és figyeltem az élővilág mozzanatait. Gyakran távcső lógott a nyakamban a fényképezőgép helyett, de néha szakítottam időt a fotózásra is. Minden esetre nem panaszkodhatok az élmények kapcsán. Az események feldolgozására és itt lévő publikálására azonban nem nagyon jutott időm, sokszor megcsúszva hoztam el Nektek a képeket. Most is ebben a cipőben járok... A beszámoló elején még egy tavaly őszi eseményről hoztam képeket. A Fotóstáboros társasággal szoktunk fotós hétvégéket is tartani, amikor elmegyünk egy hosszú hétvégére, az ország valamely pontjára. A célpont ezúttal az Őrség volt. November elején már reggelente fagyott, egyszer még a hó is esett. De az időnk nagy részében kegyes volt az időjárás hozzánk, és napsütésben is fotózhattunk.
Zuzmó ország

Jégbe fagyva
Repül a bálna
Ha ez az öreg tölgy mesélni tudna...
Őszi erdő I.
Őszi erdő II.
Holdkelte
Az élet tükrében


A tél nagy kihívásokat tartogatott a számomra. Bár nem kapcsolódnak a fotós kalandjaimhoz, de azért elmesélem. December elején részt vettem az egyetem Kari Természettudományos Diákköri Konferenciáján, ahol a füleskuvikos témámmal elhoztam a természetvédelmi szekció első díját. Karácsony előtt pár nappal a szakdolgozatomat is sikeresen megvédtem. A két ünnep között nem dőlhettem hátra a képzeletbeli karosszékemben, ugyanis január 3-án államvizsgáztam. Így két tétel között köszöntött rám az újév. A jó hír azonban, hogy sikeresen vettem ezt az akadályt is, ami a diplomáig vezető út végét jelenti. Így van. Ezután már nem foghatom a tanulásra az elmaradásaimat. :) 


Közben átléptünk 2017-be. Az év nagy hideggel indult, amely sokféle témát biztosít. A les előtt is megindult a mozgás. Az autómon majdnem minden reggel gyönyörű jégvirágok fejlődnek. Dömörkapun is befagyott a vízesés, csak hallom, hogy valami csörgedezik még alatta, kívülről jégpáncél borítja. Én örülök ennek az időnek, ez még az igazi telekre emlékeztet. Már csak a nagy hótakaró hiányzik... 

Széncinkék

 Egerész ellenfényben

Picinyke cinke 

 Jégvirág csokor

Fenyők jégből

 Amikor nem esik a víz

 Január Dömörkapun

 Moha mese

 Hópihe

Jégbe fagyott kétségbeesés

Hát így kezdődött nekem az év, nagy reményekkel várom a folytatást. Nektek boldog, élményekben és szép fényekben gazdag új évet kívánok. :)

Üdv. Dávid


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése